
Rýchlosť zohrievania motora 1.6TDCi na prac.teplotu
- Raada
- Test driver
- Příspěvky: 2774
- Registrován: 07.09.2008 00:35
- Bydliště: Exit 10 na D10
Re: Rýchlosť zohrievania motora 1.6TDCi na prac.teplotu
No to je vono, ja kdyz nastartuju treba po 3 dnech stani, tak auto je poradne vymrzle a v mrazech pod -10 stupnu se plouzenim po rovine po Praze 50-60km rychlosti nezahreju ani po 25km na 90°C
. Tohle bylo konkretne v -13°C. Auto trochu topilo, ale teplota motoru stale nebyla na provozni teplote. Kdyz vyrazim za rodicema na Jih, tak z Hostivare auto zahreju na 90 az nekde za Barrandovskym mostem a to vetsinu cesty jedu 80-90km/h po spojce (v sobotu).

- tomason
- Test driver
- Příspěvky: 4248
- Registrován: 02.03.2008 13:00
- Bydliště: Praha na půl
Re: Rýchlosť zohrievania motora 1.6TDCi na prac.teplotu
1,6TDCI Placebo



byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
- martasak
- Junior
- Příspěvky: 384
- Registrován: 27.04.2008 00:28
- Bydliště: Praha
Re: Rýchlosť zohrievania motora 1.6TDCi na prac.teplotu
Já myslel, že brzy to topí jenom mně a ona to dělá dokonce i 1.8 čka, to jsem nečekaltomason píše:Sem teda jelen po 5km z práce a z výduchů se line teplý vzduch teplýne vlažný
Jak to to auto dělá nevim,ale milujiho
teplota nepřešla přes první stupínek

Ale motoru moc teplo není, většinou se to během 8-10 km do práce posune tak na třetinu "normální" polohy, ale to mi tolik nevadí, hlavně že je teplo mně.
Ford Focus II Style, do provozu 11/2007, 1.6 TDCi 80kW, dark grey, dovoz D. Galerie .
Spotřeba dlouhodobě 5.1 l/100 km (jsem už líný ty účtenky zadávat).
Spotřeba dlouhodobě 5.1 l/100 km (jsem už líný ty účtenky zadávat).
- asifilip
- Nováček
- Příspěvky: 112
- Registrován: 06.04.2008 13:32
- Bydliště: Slovensko, Bratislava
Zohriatie motora na 70 st. celzia
Ahojte, moj motor 1.6 TDCi 80kW DPF, sa zacne zohrievat tak po prejdeni cca 5km, postupne stupa teplota tak na 70 stupnov a ani po prejdeni dalsich 350 km sa viac nezohreje
Pytal som sa na to vo Forde a povedali mi, ze ten motor je chladnicka... a ze to nemam riesit. Mne sa to vsak nezda a prijde mi to tak, ako keby som mal neustale termostatom otvoreny velky okruh.
Mate niekto podobne skusenosti ?
Dik

Pytal som sa na to vo Forde a povedali mi, ze ten motor je chladnicka... a ze to nemam riesit. Mne sa to vsak nezda a prijde mi to tak, ako keby som mal neustale termostatom otvoreny velky okruh.
Mate niekto podobne skusenosti ?
Dik
Ford Focus II, 1.6 TDCi, 125 hp / 310 Nm(chip); CC bumper 

- silverwolf
- Test driver
- Příspěvky: 5701
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Šumava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zohriatie motora na 70 st. celzia
Je to tak, jsme na tom všichni stejně 

Ford Focus II, 1,6 Trend, Red Tango, r.v.2006.
Suzuki Samurai 1,3 MPi r.v.neznámý - černobílý lesní dělník

Suzuki Samurai 1,3 MPi r.v.neznámý - černobílý lesní dělník

- asifilip
- Nováček
- Příspěvky: 112
- Registrován: 06.04.2008 13:32
- Bydliště: Slovensko, Bratislava
Re: Zohriatie motora na 70 st. celzia

Cital som tu aj diskusiu o ventilatore, ochladzujucom chladic, ktory sa spusta bez povodneho zameru. Pojdem to pozriet, ci mi to nahodou tiez nesposobuje neustale beziaci ventilator.
Ford Focus II, 1.6 TDCi, 125 hp / 310 Nm(chip); CC bumper 

- Raada
- Test driver
- Příspěvky: 2774
- Registrován: 07.09.2008 00:35
- Bydliště: Exit 10 na D10
Re: Rýchlosť zohrievania motora 1.6TDCi na prac.teplotu
Neni normalni, aby se ti motor i ve velke zime nedostal na provozni teplotu tj. ukazatel teploty by mel skoncit asi tak 1mm pred 90°C. Pokud ti zustava ukazatel na carce mezi 60 a 90 tak je neco spatne a pravdepodobne mas v haji termostat. Ten ventilator se spousti diky DPF i kdyz je motor studeny.
- asifilip
- Nováček
- Příspěvky: 112
- Registrován: 06.04.2008 13:32
- Bydliště: Slovensko, Bratislava
Re: Rýchlosť zohrievania motora 1.6TDCi na prac.teplotu
Tak som to bol pozriet, a ked som nastartoval motor, tak ventilator bol v klidu. Tym to pravdepodobne nebude. Pretoze ho ani inokedy nepocujem. Pravdepodobne to asi bude tym termostatom... Neviem cim inym by to este mohlo byt...
Ford Focus II, 1.6 TDCi, 125 hp / 310 Nm(chip); CC bumper 

- BobTDCi
- Zkušený
- Příspěvky: 1128
- Registrován: 18.02.2009 10:34
- Bydliště: NR kraj, Slovensko
Re: Zohriatie motora na 70 st. celzia
Ak ti nevylezie nad 70°C, tak to nie je v poriadku - a indícia poukazuje naozaj na pootvorený veľký okruh.asifilip píše:Ahojte, moj motor 1.6 TDCi 80kW DPF, sa zacne zohrievat tak po prejdeni cca 5km, postupne stupa teplota tak na 70 stupnov a ani po prejdeni dalsich 350 km sa viac nezohreje![]()
Pytal som sa na to vo Forde a povedali mi, ze ten motor je chladnicka... a ze to nemam riesit. Mne sa to vsak nezda a prijde mi to tak, ako keby som mal neustale termostatom otvoreny velky okruh.
Mate niekto podobne skusenosti ?
Dik
Veď sa na to pozri - zastav čo najskôr po tom - ako ti ručička ukáže tých tvojich "kulminačných" 70stupňov a rukou pochytaj hadicu čo vystupuje z termostatu smerom dopredu do chladiča... Ak je už pri 70-ke vlažná či teplá, tak už podpúsťa - ale ak ti fakt vyššie ručička nevylezie, tak je to viac ako isté...




Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
- BobTDCi
- Zkušený
- Příspěvky: 1128
- Registrován: 18.02.2009 10:34
- Bydliště: NR kraj, Slovensko
Re: Rýchlosť zohrievania motora 1.6TDCi na prac.teplotu
Nie ventilátor to určite nie je v tvojom prípade - kým nedosiahne teplotu okolo 88°C(podľa stupnice teplomera) - veľký termostat ti nemá otvárať.asifilip píše:Tak som to bol pozriet, a ked som nastartoval motor, tak ventilator bol v klidu. Tym to pravdepodobne nebude. Pretoze ho ani inokedy nepocujem. Pravdepodobne to asi bude tym termostatom... Neviem cim inym by to este mohlo byt...




Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
- asifilip
- Nováček
- Příspěvky: 112
- Registrován: 06.04.2008 13:32
- Bydliště: Slovensko, Bratislava
Re: Rýchlosť zohrievania motora 1.6TDCi na prac.teplotu
Ahojte, neviem presne kde je termostat. Predpokladám, že tam kde je ten zelený teplotny snimac. A keď som tu hadicu chytil po prejdeni cca 20 km a s teplotou ukazujucou niekde v okoli 70 st. tak bola tepla. Môže byt aj zlý snimac? Niekde som počul, že sa dá zistiť teplota cez palubný počítač, ak by ukazoval 70 tak je asi v háji termostat. Čo iné...?
Ford Focus II, 1.6 TDCi, 125 hp / 310 Nm(chip); CC bumper 

- BobTDCi
- Zkušený
- Příspěvky: 1128
- Registrován: 18.02.2009 10:34
- Bydliště: NR kraj, Slovensko
Re: Rýchlosť zohrievania motora 1.6TDCi na prac.teplotu
Áno to čierne plastové teleso - v ktorom je zelený (väčšinou) snímač teploty.asifilip píše:Ahojte, neviem presne kde je termostat. Predpokladám, že tam kde je ten zelený teplotny snimac. A keď som tu hadicu chytil po prejdeni cca 20 km a s teplotou ukazujucou niekde v okoli 70 st. tak bola tepla. Môže byt aj zlý snimac? Niekde som počul, že sa dá zistiť teplota cez palubný počítač, ak by ukazoval 70 tak je asi v háji termostat. Čo iné...?
Tá hadica o ktorú ide - je hadica vystupujúca z toho telesa smerom dopredu k prednej maske a chladiču - ale ak ti už okolo 70°C púšťa horúcu vodu do chladiča - hovorí to za všetko.
Nie snímač teploty neotvára predsa žiadnu vetvu chladiaceho okruhu.
Mne osobne teplota postupne stúpa až tesne tesne ku stredovej ryske, teda 90°C a potom v priebehu 10-15sekúnd poklesne o cca 2-3mm ako to vidno na fotkách.
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
- SilverGhost
- Junior
- Příspěvky: 269
- Registrován: 09.01.2009 14:34
- Bydliště: Upper Silesia
Re: Rýchlosť zohrievania motora 1.6TDCi na prac.teplotu
Podle mne rozhodně není vyloučeno, že i snímač teploty je špatný a ukazuje to špatně. Rozhodně jsem závadu na snímači teploty u kolegy viděl. Ale spíše se to projevovalo nestabilním chováním ručky než jejím ustrnutím na 70st.
BTW z trochu jiného soudku: kdysi na Astře jsem zažil vadné venkovní čidlo teploty, které ukazovalo v mrazech postupně venkovní teploty i 50-60stupňů
Tam to ale způsobila sůl 
BTW z trochu jiného soudku: kdysi na Astře jsem zažil vadné venkovní čidlo teploty, které ukazovalo v mrazech postupně venkovní teploty i 50-60stupňů


- BobTDCi
- Zkušený
- Příspěvky: 1128
- Registrován: 18.02.2009 10:34
- Bydliště: NR kraj, Slovensko
Re: Rýchlosť zohrievania motora 1.6TDCi na prac.teplotu
To by som sa bol vtedy bál vystúpiť z auta






Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
-
- Nováček
- Příspěvky: 17
- Registrován: 02.02.2010 10:17
- Bydliště: Uherské Hradiště
Re: Rýchlosť zohrievania motora 1.6TDCi na prac.teplotu
"Konečně" nastala zima a tak se taky podělím o získané zkušenosti. Do práce to mám 13km, po cestě mám asi 2km táhlý kopec. Teď při mínusových teplotách se mi nikdy motor nezahřeje na provozní teplotu. Vypozoroval jsem, že pokud neofukuji teplým vzduchem, tak na vrcholu kopce provozní teploty dosáhnu, ale potom už teplotu jen ztrácím. Ideální je jet mimo obec 90km/hod, nebo do kopce. Zjistil jsem, že i když je teplota pod nulou a klimatizace nemůže sepnout, tak se při jejím zapnutí změní zvuk motoru, jako při zapnutí spotřebiče s velkým odběrem. To mě přivedlo k úvaze, zda nema fofo elektrický ohřev chladící kapaliny, a který se spína jen při zapnuté klimatizaci ?
V Microcat 2010, po zadání WIN, mi to ukazuje, že všechny dieselové motory 1.6 mají ohřívač chladícího okruhu. Jaké jsou podmínky pro sepnutí ?
Poslední otázka je, jak složité je domontovat přídavný elektrický ohřev topení, zda stačí jen doplnit ten ohřívač a zapojit konektory nebo by se ještě musela doplnit elektroinstalace atd. ?
V Microcat 2010, po zadání WIN, mi to ukazuje, že všechny dieselové motory 1.6 mají ohřívač chladícího okruhu. Jaké jsou podmínky pro sepnutí ?
Poslední otázka je, jak složité je domontovat přídavný elektrický ohřev topení, zda stačí jen doplnit ten ohřívač a zapojit konektory nebo by se ještě musela doplnit elektroinstalace atd. ?
Ford Focus II kombi 1.6tdci 66kW, r.v. 2006
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti